Kan man få større penis?

Hei. Går det an å øke størrelse på penis?

Gutt 15 år

Hei Gutt 15 år.

Det reklameres for mange ulike behandlinger for å øke penisstørrelsen (for eksempel tabletter), men ingen av disse fungerer. I noen land finnes det leger som tilbyr kirurgi for å øke størrelsen på penis, men dette gjøres ikke i Norge. Penisforstørrende kirurgi har svært usikre resultater og stor risiko for komplikasjoner, fagmiljøet i Norge advarer derfor mot å få utført slik behandling i utlandet.

Mange gutter og menn bekymrer seg for at penis ikke er stor nok, men slik bekymring er helt unødvendig. På samme måte som forskjellige mennesker har ulik størrelse på hendene og føttene, er det også helt normalt at ulike menn har forskjellig penisstørrelse. Penis trenger heller ikke være stor for å fungere seksuelt.