15 og ikke kjæreste

Hei! Jeg er en jente på 15, som aldri har hatt kjæreste. Jeg vet ikke helt om jeg skal skamme meg over det, være stolt over det eller hva...? Jeg mener, folk flest på denne alderen vil vel tenke at en som alltid har vært singel, enten er for stygg, for nerdete eller upopulær. Selv synes jeg ikke jeg er stygg, jeg har mange venner og en fin personlighet, får det til på skolen og føler ingen grunn til å skjems over meg selv. Det virker bare som om ingen er interesserte i meg! Jeg er liksom ikke i den mest "populære" gjengen, og der er det heller ingen gutter. Guttene går bare etter de mest populære... Er det galt av meg å bli lei av å vente på den rette? Og hvordan finner man da den rette?

Hei jente 15 år

Det er mange som ikke har hatt kjæreste når de er 15 år, og du trenger uansett ikke skamme deg over det. Det er fint at du har mange venner og er fornøyd med den du er og det du gjør.

Det er ikke alltid så lett å vite hva som skal til for å være populær blant guttene og noen ganger gir de også mer oppmerksomhet til jenter de egentlig ikke kunne tenke seg å ha som partner. Det vil uansett ikke bli riktig om du prøver å forandre deg selv for å bli populær. Det viktigste du kan gjøre, er å bli flink til å være deg selv. Gutter liker godt at jenter tør å være seg selv, at de er ekte og avslappet. Så dersom ikke guttene du omgåes nå liker deg slik som du er, så er ikke noen av dem den rette for deg.

Det er viktig å bruke god tid på å finne den rette og ikke bare velge den første som vil ha deg fordi du lengter så veldig. Du er verd en som virkelig liker den du er, så spar deg selv fra å ha kjærester som er ute etter noe annet.

Du kan lese mer om dette i artiklene:

Hvordan finne den rette

Den rette

Vent på meg

Hvordan vet to kjærester at de passer sammen?

Lykke til.