Angrer på onani

Jeg føler jeg har gjort en tabbe. Det begynnte med at jeg gikk inn på omegle.com, og der chattet jeg med en gutt, og han fortalte at han var kåt og ville at jeg skulle sende bilde av puppene mine. Jeg gjorde ikke det, men etterhvert følte jeg sånn god følelse i underlivet, og derfor søkte jeg på "porno" på google. Jeg gikk inn på en youtubefilm, og det førte til at heg dro ned buksen og tok fingeren min inni skjeden. Etter det forstod jeg at det jeg gjorde må ha vert galt, og nå klarer jeg ikke å tilgi megselv. Hva skal jeg gjøre? Jeg kommer til å ha det på meg resten av livet!!

Hei kjære deg.

Det er helt vanlig at vi opplever  kåthet og fristelser. Det er også vanlig at man faller for fristelser innimellom. Det viktigste når man faller, er at man ikke blir liggende, men reiser seg opp igjen og går frimodig videre. Når du oppdager at du gjør ting du ikke vil,  kan du reise deg opp igjen og prøve  på nytt igjen ;)

Det var veldig lurt av deg at du ikke sendte bilder av puppene dine. Det er aldri trygt å sende intime bilder av seg selv, verken på nett eller mobil, så du må passe nøye på at ingen lurer deg til å tro at de skal slette dem, eller at de blir borte, for det blir de ikke. Og som du opplevde nå, så er det nok ikke så lurt å chatte med gutter du ikke kjenner på nett, de er ofte bare ute etter bilder og sex, kan ofte være helt andre enn dem de utgir seg for å være.

Det at du opplever å bli kåt, er en helt vanlig reaksjon på slik spenning. Det at du befølte deg selv skal du heller ikke legge så stor vekt på. Det er vanlig at en i ungdomstiden utforsker og tar på seg selv.

Men det er ikke lurt av deg å se på porno, og det er også slik at bilder og inntrykk du ser vil sette spor i minnene dine og ødelegge for det naturlige forholdet til sex. Det er bra at du føler på dette og merker at det ikke er bra for deg.  Men gjort er gjort, og du trenger å tilgi deg selv for å kunne gå frimodig videre.

Les mer om dette: Om seksuelle følelser/ kristen og seksuell/ Føler skam av onani og fantasier/ Hvordan takle fristelser/  En historie om onani og seksuelle følelsesr/Er det greit å onanere/ Porno, hvorfor ikke/ kåt av porno / Skam å se på porno