Er det rart å ikke ha sex før man er 20 år?

Er det rart og ikke ha sex før man er 20 år ?

Hei!

Når vi svarer på et slikt spørsmål, svarer vi ut fra et kristent syn. Sex er en fantastisk gave som Gud har gitt til oss mennesker. Rammen for sex og et seksualliv, har Gud bestemt skal bare være innenfor et ekteskap mellom en mann og en kvinne.

Nå vet ikke vi hvilket forhold du har til hva andre sier og hva du har sett i sosiale medier og på Internett. Hvis en går til ikke-kristne miljø kan en kanskje få inntrykk av at en er unormal hvis en ikke har hatt sex før fylte 20 år. I kristen sammenheng vil en se på det som en positiv ting! Det er på ingen måte rart å ikke ha hatt sex før man er 20 år. Sex er veldig intimt og en gir veldig mye av seg selv, som både er veldig fint og kan samtidig være sårbart. Hvis en sparer sex til ekteskapet, så sparer man en gave til sin ektefelle. Da kan en gi ektefellen sin det mest intime en kan gi av seg selv.

Det er er mange som er eldre enn 20 år som ikke har hatt sex, så du er ikke rar! Vi vil oppmuntre deg til å vente til ekteskapet!