Forelsket men hun snakker ikke med meg

Heihei
I slutten av åttande klasse og i begyndelsen av niande klasse begynte eg å vere atmed nokon som eg etter kvart blei veldig god ven med. I begyndelsen so var vi ilag og eg hadde ikkje noko særleg med følelsar for nokon av jentene. Men so etter kvart kjente eg at eg fekk meir auge for den eine av jentene, og etter ei stund gjekk det opp for meg at eg var blitt forelska, dette var da ca i November at eg sjønte det. Eg snakka med dei andre gutane om dette, bla med den eine som var ilag med den eine av jentene, og alt var heilt greit. Og etter jul so blei følelsane sterkare og sterkare, og eg flørta med ho og prøvde å vise at eg likte ho. Og so med hjelp frå den eine veninda hennar so sa eg at eg likte ho, og reaksjonen var longt ifrå kva eg/vi hadde forventa. Ho snakka ikkje med meg og det bli

Hei

Siste del av spørsmålet ditt har uteblitt her, men det virker som om det har blitt litt vanskelig mellom deg og denne jenta nå. Det er ikke alltid så lett å vite hva som foregår i en vennegjeng. Noen ganger kan en tenke at forelskelsen er gjensidig fordi en har det så fint sammen og er så hyggelige med hverandre, men så er det ikke ment som annet en bare vennskap fra den andres side. Hva som gjør at du fikk denne reaksjonen fra henne er ikke lett å vite, men det kan jo være at hun nå synes det er litt vanskelig å være naturlig rundt deg siden hun vet at du liker henne. Så gi henne litt tid og bare fortsett å være den hyggelige du. Du kan uansett ikke styre følelsene til andre, så det beste du kan gjøre er å være den beste utgaven av deg selv overfor både henne og de andre vennene dine. Etter hvert som hun får litt tid på seg, så vil den evt flaue eller ubehagelige følelsen bli glemt og dere kan få tilbake det naturlige venneforholdet.

Du kan lese om andre som har opplevd vanskelige forelskelser under spørsmål & svar og temaet forelskelse. Eks: Forelsket og forvirret / Gutt som liker venninna mi / Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket? / Er han forelsket i meg?

Med vennlig hilsen GuttogJente.no