Forhold - bor langt unna

Hvordan kan man få et bedre forhold når man bor 6 tima unna??

Hei

Avstandsforhold er ikke alltid så lett. Men for at en skal få forholdet til å vare, er det lurt å snakke litt sammen om hvilke utfordringer en synes at dette gir og hvilke praktiske løsninger dere synes er ok. For at forhold skal vare, må de pleies, derfor må dere finne deres måte å pleie forholdet på.

Åpenhet er viktig for tryggheten. Snakk derfor sammen om følelsene dere har, fortell når du er lei deg, når du savner og når du føler sjalusi eller ensomhet. Likevel er det viktig at det ikke blir for mye klaging, for det bare fører til negative følelser. Snakk sammen om hyggelige opplevelser dere har hatt sammen, planlegg og gled dere til å se hverandre igjen og del hyggelige opplevelser i hverdagen med hverandre. Når en deler opplevelser med hverandre får delta litt i hverandre verden og avstanden føles ikke så stor og truende.

Praktiske løsninger:

Skaff dere et billig mobilabonnement som gjør at dere kan snakke sammen uten at det blir skyhøye regninger.

Last ned Skype gratis fra internett, og ring hverandre på pcen uten at det koster noe. Dersom dere begge har webkamera, kan dere også se hverandre mens dere snakker. Meldinger på ulike måter er jo også en fin mulighet til å være med i hverandres hverdag. (Med Apple kan dere bruke FaceTime).

Faktisk så er det også kjempekoslig å få et håndskrevet brev eller kort i postkassa! Kanskje dere til og med kan sende små overraskelsesgaver til hverandre? Husk det er ikke pris eller størrelse som teller, men omtanken!

Planlegg å besøke hverandre slik at dere kan få billige billetter og slik at det passer inn i hverandres hverdag å få besøk.

Husk å balansere. Det er viktig å ikke beslaglegge all tiden til hverandre gjennom aktivitet på sms, mobil, skype osv. For mye, kan rett og slett bli altfor mye. Dere må finne balansen mellom passe kontakt, for mye eller for lite. Det du synes er passe er kanskje ikke passe for kjæresten din, og den ene kan kanskje føle seg fanget mens den andre kan føle seg oversett og glemt. Åpenhet og ærlighet er derfor viktig for å få det til å fungere godt.

Lykke til.

Med vennlig hilsen GuttogJente.no