Gravid av analsex?

kan ei jenta bli gravid av anal sex?

Hei.

I teorien blir man ikke gravid av analsex, men dersom sæden renner ut kan den komme inn i skjeden og da kan man bli gravid.

Det er også viktig å være klar over at analsex kan være skadelig fordi huden i endetarmsåpningen er sårbar og tynn. Tarmen inneholder også mange bakterier som kan gi infeksjoner hvis de kommer opp i urinrøret eller i kontakt med kvinnens skjede. HIV smitter lett ved analt samleie fordi det ofte blir kontakt mellom sæd og blod. Endetarmsåpningen har en sterk lukkemuskel ytterst som kan bli skadet med rifter og sår som kan gi smerter og ubehag.

Les også: Analsex før man er gift