Han er redd for å såre meg

Hei jeg er veldig forelska i en gutt og vi har kjent hverandre i ca 3,5 måned nå! Vi har småflørta en del og sånne ting..begge har sett på hverandre osv. Begge 2 går i samme menighet og vi spiller begge i lovsangs team. Han er mye mer sjenert og jeg er mye mer utadvendt. Vi snakket nylig om følelsene våre for hverandre. Han sa han trodde han likte meg men er usikker på hvor mye men at han ikke vil gjøre noe med dem fordi han ikke har tid og er redd for å såre meg ved at han plutseelig kan miste følelser for meg...fordi han hadde gjort det før for en tidligere jente og ho ble veldig veldig deprimert. Dette gjorde han lei seg så han tørr ikke helt med meg...og sier at vi må være venner nå og eventuelt se om det kan bli noe senere. Det er veldig dumt...og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre...noen tips? :/

Hei.

Du kan ikke gjøre så mye, kjærligheten kan ikke tvinges, bare vinnes ;)

Det beste du kan gjøre er å gi han tid. Dere har kjent hverandre  bare i 3-4 mnd og det er ikke lenge. Han virker klok og reflektert og vil gjøre det som er best for dere begge, og det skal du sette stor pris på. Det er klokt av han å ikke bli sammen med deg når han ikke er sikker på hva han føler og vil. Forelskelser kan gå fort over og dersom dere blir sammen nå fordi dere begge føler en tiltrekning, kan det fort forandre seg og bli slutt mellom dere og en blir skuffet og såret. Dersom det er noe varig mellom dere vil det utvikle seg selv om dere ikke blir sammen nå. Dere er heldig som går i samme menighet og spiller sammen, da får dere mye tid sammen til å utvikle vennskap og lære hverandre å kjenne på en avslappet og trygg måte. Så det eneste du kan gjøre nå, er bare å være deg selv på best mulig måte, avslappet og ekte. Da kan dere få se hverandre i alle slags vanlige situasjoner, hvordan dere er mot venner, familie og slik finne ut om dere egentlig liker hverandre og passer sammen.

Lykke til.