Har kjæreste og onanerer

Jeg har fått en åpenbaring av Gud om hvem som er ment for meg og nå er vi sammen, men jeg blir ikke kvitt onaneringen. Jeg ber til Gud om at han skal frigjøre meg fra dette men det har ikke hjulpet fram til nå. Kan dere hjelpe meg? Kanskje be for meg?

Hei kjære deg.

Det er veldig fint å ta Gud med i valg av ektefelle, og noen kan også oppleve å få en klar følelse for hvem de skal gifte seg med. Det er likevel ganske uvanlig å oppleve tydelig at Gud velger ektefelle for en og det er viktig å skille mellom egne følelser og det en kan tro er Guds ledelse. Noen ganger kan vi ha så lyst på noe at vi kan føle at Gud leder oss til det. Men Gud har tanker om hvordan vi skal finne oss en ektefelle, og i 1 Tess 4:4 står det at ”enhver skal vite å vinne seg sin egen hustru i hellighet og ære,  ikke i sanselig begjær som hedningene; de kjenner jo ikke Gud.”. Det er derfor tydelig at vi har en finger med i spillet selv i valg av ektefelle. Det er viktig at dere to ikke blindt følger denne åpenbaringen du har fått, men prøver om det kan være rett.

Les: Hvordan vet to kjærester at de passer sammen

Når det gjelder onanering, så har vi fått mange henvendelser fra andre som strever med det samme som deg og vi har skrevet mange artikler og svar tidligere som vi håper som kan være til hjelp for deg også.

Her er noen eksempler:

Kan det være bra å ikke onanere
Ønsker å slutte å onanere
Hvordan slutte å onanere
Ønsker å slutte med porno og onani

Vi vil også anbefale deg å snakke med kjæresten din om det du sliter med, det er viktig i et forhold å dele med hverandre om det man sliter med. Kanskje dere sammen kunne snakke med noen om dette? Dersom du/dere  går i en menighet eller kjenner noen voksne kristne du/dere stoler på, vil vi anbefale å ta kontakt slik at du har noen som går sammen med deg, oppmuntrer deg og ber for deg.

Lykke til.