Har lyst å se nakne damer

Hei, jeg er en gutt på 16 år. Jeg har aldri hatt kjæreste eller rota med noen jenter. Jeg er veldig nysgjerrig på damer og jenter og har lyst til å se på ordentlig og ikke bare på bilder. Jeg har smugtitta på moren min for å få se henne naken. Jeg er veldig flau over at jeg har gjort det, men samtidig var det veldig fint og flott å se henne naken. Jeg vet at det egentlig er galt, men klarer ikke la være å tenke på at det også var fint på en måte.

Hei Gutt 16 år

Det er veldig naturlig at en gutt på 16 år begynner å bli interessert i jenter og nysgjerrig på det som har med nakenhet å gjøre. Hormonene som kroppen produserer når man kommer i puberteten gjør at de seksuelle følelsene våkner, og dette er en forberedelse på at man skal bli voksen og etter hvert finne en å stifte familie sammen med.

Det er Gud som har skapt oss slik at vi kan få seksuelle følelser. Bibelen er tydelig på at sex er en fin gave som Gud har gitt, men også at denne gaven bare hører hjemme mellom en mann og en kvinne som elsker hverandre og er gift med hverandre.

Når man er tenåringsgutt og de seksuelle følelsene våkner kan det også være fristende å se på nakne damer, dette er grunnen til at en del også ser på porno og fantaserer om sex. Men Jesus sa at vi ikke skulle gi rom for slike fantasier i tankene våre (Matteus 5.28). Derfor skal vi unngå å kikke på nakne mennesker eller se på porno fordi det kan vekke fantasier som ikke er bra for oss.

Det er Gud som har skapt kroppene våre, og menneskekroppen er vakker. Det er ikke rart at du som gutt synes at en naken kvinne er flott å se på. Men vi vil råde deg til å unngå å kikke på nakne damer og heller vente til du en gang har funnet jenta du skal dele livet ditt med og har giftet deg.

Noen ganger kan det føles vanskelig å utsette ting man har lyst til, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Husk at seksualiteten som Gud har skapt deg med er en gave som du skal beskytte og senere dele med den kvinnen du gifter deg med.

Lykke til!