Hatt sex - hva nå?

Jeg har så lyst til å vente med sex til ekteskapet, slik at jeg kan gi hele meg til kun en person, og jeg har hørt mye om hvor fint dette er!

Men hvis man alt har hatt sex, er det forsent da?

Det står jo i bibelen at vi kan bli tilgitt for all synd? Gjelder ikke det sex også?

Noe sa en gang at jeg nå er et "ark som er revet i to"... Kan ikke Gud helbrede dette "arket", men andre ord, gi meg tilbake jomfruhinnen?

Hei

Guds nåde er fullkommen og uten grenser, og du kan aldri falle så dypt at han ikke kan tilgi og gjenreise deg. Jesus står alltid med åpne armer og tar imot alle som kommer til ham (1). Når du ber Jesus om tilgivelse og omvender deg fra din synd, renser han deg fra all urettferdighet og han gjenoppretter renheten og standarden i livet ditt (2). Omvendelse betyr å komme tilbake på plass, og du sier fra deg retten til å gjøre den samme feilen igjen (3). Tilgivelsen gjenoppretter helligheten i oss og gjennom oss. Hans tilgivelse betyr at du får leve i forhold til Gud som om du aldri har feilet!

Men selv om du da er ren og hellig for både Jesus og mennesker, så finnes fremdeles ex-kjæresten og både du og han vil huske det som skjedde Det forandrer likevel ikke det faktum at du har fått en ny start. Det er sjelden at Gud helbreder jomfruhinnen (skjedekransen), men han gjør deg hel igjen og kan bryte forbindelsen med den du lå sammen med. Be ham om det.

Vær frimodig og glad og husk at “Det er ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus”. (4)

1: Joh 6,37

2: 1 Joh 1,9 /Rom 3,24

3: Joh 8,11

4: Rom 8,1

Les også:

Guds nåde er større enn alt
Hva skjer i det usynlige når to mennesker har sex?