Hvordan få venner?

Jeg er ei jente på 15 og har nettopp flytter å aner ikke hvordan jeg skal få meg venner her.
(Jeg går på en annen skole mye lengere unna) hva kan jeg gjøre?

Hei!

 Takk for spørsmålet ditt. Det er alltid skummelt, spennende og litt krevende å flytte og være ny på et sted!

Kanskje særlig om du ikke går på skole med de som bor rett rundt deg. Men det er jo ikke noe hinder for å bli kjent! Er det  fritidsaktiviteter du kan delta på, i nærområdet, som kan gi deg kontakt-muligheter? Kanskje du kan høre litt med naboer om det er noen på din alder og kanskje bli venner med dem på face?

Det krever litt mot og selvtillit, men faktisk tror vi mange setter pris på at noen tar initiativ til å bli kjent. Det går an å lage en anledning til å invitere jevnaldrende rundt deg, hjem til deg? Eller ta kontakt når du ser dem?

Vi tror du kan få nye, gode venner der du nå bor, det krever litt jobb i begynnelsen, men det er verdt det! Tenk positivt om deg selv, at du er verdt å bli kjent med, det er tiltrekkende og gøy å møte deg, da!

Les også: Hva er en venn?

Lykke til!

Vennlig hilsen GuttogJente