Hvordan fjerne hår fra føflekker?

Hei!
Hvordan fjerner man hår fra føflekker?
Jeg har nemlig en føflekk på kinnet mitt som det vokser hår på, og jeg synes det er kjempe ekkelt!
De rundt meg synes også det og de kommentere ofte sånn som: "oii .... det vokser hår på føflekken din!" Eller: "du har noe på kinnet, tror jeg". Jeg synes dette er kjempe flaut, og det plager meg så mye at jeg kan ligge om nettene å gråte over det.
Jeg har aldri prøvd å nappe eller klippe etc fordi jeg har hørt at da har man stor sannsynlighet for å få kreft eller at hårene da bare vil vokse raskere og tykkere/mørkere ut igjen.
er det sånn at man må ta en operasjon og opere den bort for å få vekk håret, eller går det an å Gjøre noe hjemme på egenhånd?
Jeg er egentlig i mot kosmetiske operasjoner (bortsett fra i medesinske tilfeller der brannskada får ny hud og bryskreftpasienter får nytt bryst) men dette plager meg så mye nå og det går ikke en dag uten at jeg tenker på det. Jeg må alltid gå med håret ned for å skjule den, og sitter jeg på "feil" side av noen i klasserommet f.x sånn at de kan se den så klarer jeg ikke og konsentrere meg ordentlig.
Jeg skjønner hvis dere kanskje tenker at jeg er alt for fiksert på den, men når andre begynner å kommentere det, så føler jeg at jeg har litt lov til å gjøre noe. Hadde ingen kommentert det/sett det så hadde det jo vært helt greit, men når alle ser den så er det så immari flaut, og det virker jo litt uhygenisk. Jeg mener de fleste jenter fjerner håret under armene, ikke bare fordi det blir finere da, men fordi i dagens samfunn så virker det ekkelt og uhygenisk om du beholder det der, og jeg ser jo selv på mennesker som også har hår på føflekkene at det ser ekkelt ut, jeg har jo ikke det minste lyst til å gi dem en klem f.x.
så siden jeg ikke klarer å leve normalt med den så har jeg nå etter mange år besluttet å se hva jeg kan gjøre.
Så har dere noen tips? Vil helst bare få hårene til å forsvinne slik at folk ikke legger så godt merke til det. Jeg synes kanskje det blir litt mye styr hvis hele føflekken blir borte og folk spør og graver om hvorfor jeg tok den bort, for jeg vil hvertfall ikke lyve å si at det var kreft i den hvis det ikke er det. Til slutt er det jo uansett bare Jesus jeg har og jeg vil ikke svikte han midt oppi det styret her
så vær så snill gi meg noen råd, jeg vil helst ikke til undersøkelse og sånn for da kommer moren til å bare si at det er en bagatell, men det er det virkelig ikke for meg, og jeg føler det ødelegger så mye av livet mitt

Hei kjære deg.

Det er trist å høre at du har tenkt så mye på denne føflekken. Det er veldig vanlig å ha føflekker og også føflekker med hår på. Dessverre er det slik at barn og ungdom ofte kan være veldig ubetenksomme i måten de snakker til hverandre på og de kan få vanlige ting til å høres ekle eller unormale ut.

Nå har nok du engstet deg mer enn nødvendig for den føflekken. For det er ikke farlig å nappe eller klippe bort håret på den, og det vokser ikke ut mer, tykkere eller mørkere hår ut av den om du gjør det. Men som med alt hår man fjerner, vil det vokse ut igjen, så du må fortsette å fjerne det.

Du kan raskt og enkelt fjerne håret på egenhånd med en pinsett eller saks. Dersom du bruker pinsett og skal nappe det ut, så tar du bare et godt tak i hårstrået ved roten og drar hardt. Dersom du ikke får det til, eller synes det er vondt, kan du klippe det av tett inntil huden. Du kan også spørre moren din om å hjelpe deg, eller helsesykepleier på skolen din. Dersom selve føflekken plager deg, eller du er engstelig for den, bør du oppsøke lege. Dersom du har lyst til å snakke med en lege alene, kan du spørre helsesykepleier på skolen din eller oppsøke helsestasjon for ungdom dersom det finnes der du bor.

Det er altså ikke farlig å fjerne hårene fra en føflekk, og det er ikke galt å fjerne en føflekk. Mange ganger anbefaler leger å fjerne føflekker dersom de er store og er på et sted som får mye sol på seg. Andre ganger er det ikke nødvendig å fjerne dem. Noen er glad i føflekkene sine fordi de synes det gir dem et eget særpreg, andre irriterer seg over dem.

Kanskje du kan få litt hjelp med tankene dine av å lese artiklene: Den perfekte kroppen, Aldri god nok, Selvbilde.