Hvordan føles det å ha sex?

Hei! Hvordan føles det og ha sex?? Er det godt?? Jeg har hørt av utrolig mange at det er drit godt! Menn jeg er bare 12 så kann ikke prøve, så derforr spørr jeg her! Håper dere svarer!

Hei.

Det er ikke lett å svare enkelt på det spørsmålet for det er så veldig mange faktorer som spiller inn. Men, JA, sex er godt, det er meningen at sex skal være kjempedeilig, til glede og nytelse.

Sex er gitt som en gave av Gud til å skape enhet, fellesskap, velsignelse, spenning og glede i ekteskapet. Sex er limet som gjør to mennesker til ett og knytter dem sammen i ånd, sjel og kropp og gir dem denne spesielle følelsen av å høre sammen.

Seksuell stimulering av kroppens erogene soner skaper gode og sterke følelser. Men sex kan oppleves veldig forskjellig alt etter hvilken setting og stemning en selv er i og om det er frivillig og ønsket, eller under press. Sex kan være derfor oppleves  både vondt og godt. Sex kan oppleves godt eller vondt i kroppen, men også i følelsene. Det kan være måten man har sex på som gjør at det er vondt, den fysiske måten, eller den følelsesmessige måten. Noen ganger synes den ene det er godt, men ikke den andre.

Som du forstår så er ikke sex en teknisk ting som alltid fungerer og er deilig. Sex kan for mange oppleves smertefullt, sårende, ydmykende og vanskelig. Det er derfor viktig å sette sex i den rette sammenhengen slik at en slipper å oppleve det slik. Du kan lese mer om dette dersom du søker litt på andre svar vi har gitt både om sex og grenser.