Jentekroppen

Hvorfor har ikke jenter pung og penis?

Hei.

Gutter og jenter er skapt av Gud med forskjellige kropper. Gutter har penis, pung med testikler og jenter har skjede, livmor, eggledere og eggstokker. Du kan lese og se bilder i ordlisten vår om du lurer på hva noen av disse ordene betyr. Noen av forskjellene kan vi se på utsiden og andre er på innsiden. Når man kommer i puberteten bli flere forskjeller synlige.

Du kan lese mer om hva som skjer med jenter og gutter i puberteten.

Hva skjer når en gutter kommer i puberteten
Hva skjer når en jenter kommer i puberteten

Guttenes og jentenes kropper er forskjellige, men passer til hverandre på en måte som gjør at når de to spleises sammen gjennom sex, så kan det bli laget nye mennesker.

Vennlig hilsen GuttogJente.no