Kan man bli gravid av drop-out?

Hei jente på 14 her.
jeg lurer på om det går an og bli gravid av en drop out vist du skjlnner at du hopper av lissom når du har sex, mitt i liksom

Hei.

Ja, det går an å bli gravid av avbrutt samleie. Det kan sive litt væske (forsats) ut av penis under hele samleiet og mer når det nærmer seg utløsning. Denne væsken er et slags glidemiddel for sæden og kan også inneholde sædceller før selve utløsningen. Dersom en fortsetter med samleie en stund etter gutten har hatt utløsning, så kan det være sædceller igjen i urinrøret som da kommer ut. Så avbrutt samleie er en høyst usikker form for prevensjon.

Denne nettsiden gir veiledning basert på det som står i Bibelen, derfor anbefaler vi uansett alder å vente med sex til man gifter seg.

Vi synes ikke det er lurt å ha sex når man er så ung, for man er ikke klar for alle konsekvensene det fører med seg av mulig graviditet, kjønnsykdommer og følelsesmessige tilknytninger og avvisninger. Sex er veldig intimt og man setter seg i en sårbar situasjon når man har sex med noen uten å være gift.

Dersom du har lyst til å vite mer om hvorfor vi mener dette, kan du lese mer her:

Sett dine egne grenser / 10 gode grunner til å vente med sex /  Er det lurt å ha sex før man er 16 år?