Lilla flekker på armen

Hei, jeg har fått noen lilla flekker på armen de er ikke større en 0,5 cm og er ikke så synelig. Det gjør ikke vondt, men de beskymrer meg litt likevell. De har vært der en liten uke nå.
Jeg bruker mange armbånd og noen av dem har jeg hatt på et år nå, kan de være årsaken? Men jeg har ikke prikker på håndleddet, bare lenger ned. Hvis dere lurer fyller jeg 14.

Burde jeg oppsøke lege? Hva kan dette være? Hva kan jeg gjøre for å få det til å forsvinne? Jeg har også tenkt tanken "blodforgiftning" er dette en mulighet?

Hei!

Det er helt umulig å si hva disse lilla flekkene er uten å se dem. Så det beste er at du oppsøker helseykepleier på skolen din, så kan hun se på det.

Du kan prøve å ta av alle armbåndene for en stund. Vaske godt armen der du har hatt dem og smøre på en mild fuktighetskrem. Dersom det ikke blir bedre, dersom det klør, eller dersom det sprer seg bør du oppsøke lege.