Mye hår nedentil

Hei. Jeg er en jente på 13 år som har mye hår nedentil, er det normalt??

Hei Jente 13 år

Når man kommer i puberteten vokser det hår både under armene og rundt kjønnsorganene. Noen får også hår på leggene og lårene.

I dag er det mange som velger å trimme eller barbere bort hår rundt kjønnsorganene. Derfor ser man ikke alltid hvor mye hår vi har fra naturens side når man for eksempel dusjer sammen med andre etter trening eller skifter i svømmehallen.

Men det er helt naturlig å ha mye hår rundt kjønnsorganene, og det må være opp til den enkelte om man vil trimme håret eller ikke. Selv om noen velger å barbere bort mye av håret, er ikke dette alltid så lurt da det er lett å skade den tynne huden rundt kjønnsorganene og få kviseliknende små infeksjoner i huden.