Når begynner man å produsere sæd?

Når begynner du å produsere sæd i puberten? Før du har fått skikkelig hår eller senere?

Hei!

Vi har skrevet mye om hva som skjer med gutter når de kommer i puberteten i denne artikkelen:

Hva skjer når gutter kommer i puberteten?

Her er et utdrag fra artikkelen: “Det første som skjer i puberteten er at testiklene blir større. Etter hvert begynner også penis å bli større. Testiklene begynner også å produsere sædceller slik at samleie kan føre til graviditet. Gutter har ofte sin første sæduttømming i alderen 12-14 år, og det er normalt at dette skjer mens gutten sover om natten. Samtidig med at penis begynner å vokse blir det også hårvekst på pungen og rundt penis.”

Vi håper dette svaret hjalp. Du kan også lese: Pubertet / Kjønnshår / Når får du sæd?