Sex og kropp

Jente 17, jeg å kjæresten min har vært sammen en god stund(1 år og 6 måneder) han spurte meg her om dagen om vi skulle ha sex... eller ihvertfall ta på hverandre. Jeg har ikke hatt sex før, og er ganske usikker når det gjelder kroppen min... Han er flott og hyggelig og en fantastisk kjæreste. Han støtter meg og vil ikke at jeg skal si ja hvis jeg ikke vil... Men jeg vil, det er bare det at jeg synes jeg er tykk og har mange kilo ekstra på magen.(Jeg er 175 cm og veier 80 kilo)
Bør jeg overse dette, det er jo en bagatell og jeg vil gjære ha sex med ham:) Men da er det kroppen da, han sier at jeg er flott, men jeg vet ikke helt jeg. Kanskje han har rett.
Så ser man mye kropp under sex?

Hei

Som det står under “Om oss” på nettsiden baserer vi i GuttogJente.no all vår veiledning på klassisk kristen seksualetikk og det som står i Bibelen. Det betyr at vi regner ekteskapet som den eneste riktige rammen for seksuelt samliv. Vi respekterer selvfølgelig at ikke alle mener det samme som oss, men det betyr også at vi ikke råder noen til å ha sex utenom den rammen.

Det er fint at kjæresten din respekterer deg og dine grenser. Som kjærester skal dere bekrefter at dere er verdifull for hverandre og vise at dere verdsetter hverandre ved å vise respekt og selvkontroll. Slik bygger dere opp tryggheten og tilliten i forholdet.

Det å ha sex er det mest intime man deler med noen, og trygghet er en av de viktigste ingrediensene for at det skal bli en god opplevelse. Man bestemmer selv hvor mye kropp en vil vise for hverandre, men det at du er usikker på kroppen din vil nok føre til at du ikke vil slappe av og være trygg i en slik intim situasjon.

Kjæresteforhold kan ta slutt, selv om det ikke føles slik akkurat nå. Prøv derfor å ta valg nå som du kan stå for i ettertid, både for din egen del og for andres. En god test på det er at: - Det skal ikke være flaut - Du skal ikke angre når det er slutt - Du skal ikke behøve å skjule noe for den du til slutt gifter deg med.

Les mer om dette:

Hvor skal kjæresten min og jeg sette grenser?
Galt å kline?