Spørsmål om penis

Hei, jeg er en gutt på 20 år nå som har et spørsmål angående min penis. På kanten rundt hodet er den veldig følsom, den ser lilla ut og det er ikke behagelig å berøre. Det har aldri vært noe stort problem resten av hodet er normalt, men jeg ønsker å få gjort noe med det slik at sex kan føles godt. Forhuden er også litt trang rundt hodet når penis er erigert. Er det mulig å operere? Eller hvilke tiltak vil du evt anbefale?

Hei gutt på 20

Hvis forhuden er for trang kan man få smerter i forbindelse med ereksjon. Vi anbefaler å snakke med fastlegen din om dette. Noen ganger er det tilstrekkelig å smøre forhuden med en kortisonsalve for at den skal utvide seg.

Legen kan vurdere om du bare har trang forhud eller om du også har et utslett eller en infeksjon som trenger behandling. Legen kan enten skrive ut en resept på en kortisonsalve eller henvise deg til vurdering ved en kirurgisk poliklinikk. I enkelte tilfeller er det nødvendig med et lite kirurgisk inngrep som gjøres i lokalbedøvelse.