Starte forhold?

Hei! Jeg er en jente på 18 som lurer på noe om forhold. Jeg har hatt en laaaang hale av gutter etter meg de siste årene, og nesten alle har vert flotte kristne gutter. Problemet er at de jeg ikke ser på noen av dem som mer enn et vennskap, mest pga av utseende, er det galt å tenke slik ??? Burde jeg vere mer åpen, for forhold, eller er det greit å vente en stund til for å se om det er noen på lur? hvordan kan jeg vite hvem som er bra for meg?

Hei jente 18 år

Du er heldig som har mange kristne guttevenner. Det er ikke så lett for andre å svare på om du burde være åpen for et forhold nå eller vente. Det må du nesten kjenne litt på selv. Dersom du ikke har falt for noen av de guttene, så var det kanskje ikke noen du syntes passet for deg. Man kan ha mange kjempegode guttevenner uten å få følelser for dem.

Men dersom du legger all vekt på utseende, så begår du nok en feil. Den første tiltrekningen kan ofte være pga utseende, men når man blir kjent med noen blir det ikke så viktig. I det lange løp er det uansett de indre kvalitetene som teller for om man får det godt sammen. Prøv å tenk på at en partner skal være din aller beste venn og en du skal trives sammen med dag og natt resten av livet. Dersom du treffer noen du virkelig liker, vil du nok ikke bry deg så mye om utseende.

Lykke til.