Sympotomer på tvillinger

Hva er tidligere symptomer på tvillinger med 100 prosent?

Hei!

Noen typiske tegn på at en er gravid er:

menstruasjonen uteblir
– ømme bryster
– morgenkvalme
– må tisse ofte
– tretthet

Det er ingen egne, eller sikre, symptomer som forteller om det er tvillinger eller ikke. Men noen som bærer tvillinger kan legge merke til noen tegn som får dem til å lure på om det er mer enn en baby i magen.

Slike tegn kan være;
- rask vektøkning, spesielt de første ukene i svangerskapet
- økt morgenkvalme og tretthet
- kjenner fosterets bevegelser tidligere

Ingen svangerskap er like og slike symptomene kan like gjerne også være tilstede i et vanlig svangerskap. Bare en ultralyd kan fortelle sikkert om du er gravid med tvillinger.
Hvis du lurer på om du kan være gravid anbefaler vi å ta kontakt med fastlegen din og få gjennomført en graviditetstest. Det fins også sentre som hjelper gravide, for eksempel www.amathea.no.

Vennlig hilsen GuttogJente