Veldig forelska

Eg e veldig forelska i ei jente så veldi mange gutar likar. Har likt ho i kring to år no. Ho e søt, har god sangstemme, fin kropp, e go mot venene sine og er utruleg populær. Møtte ho for to år sidan. Problemet er berre at me e gode vener, men e vil så gjerne at det skal vere noko meir. Ho skal på reunion med gjengen vår i sommar, så da får eg sjå ho att. Har dykk nokon triks eg kan bruke?

Gutt, 23 år

Hei kjære gutt 23 år.

Den som intet våger intet vinner. Kanskje du bare må ta mot til deg og snakke med henne. Fortelle henne hva du føler og tenker. Kanskje gjengjelder hun følelsene dine og kanskje ikke, det er en risiko å ta, men om du ikke spør, vil du heller ikke få vite det. Du kan bare få et ja eller nei, og da har du i alle fall prøvd.

Når dere allerede er gode venner, har du en naturlig mulighet til å få henne i prat. Du trenger jo kanskje ikke å gå rett på sak, men hinte forsiktig og se hvilken respons du får. Det er likevel en naturlig og ærlig sak å like noen ekstra godt og det er hyggelig om du forteller henne hvorfor du liker henne og hva du setter pris på ved henne. Dersom hun ikke gjengjelder følelsene dine, kan dere likevel fortsette å være gode venner etterpå selv om vennskapet kanskje kan bli litt vanskelig med det samme. Dersom du liker henne og ønsker at det skal bli noe mer, er det likevel ikke noen vei utenom å fortelle henne det.

Det viktigste du kan gjøre er være den ekte og naturlige deg. Vis deg som den du er og fortsett å være den hyggelige, gode vennen selv hun ikke gjengjelder følelsene dine.

Les også:

Har fått følelser for bestevennen

Jakten på den rette

Hvordan finne den rette

Lykke til.