15 år og har aldri vært forelsket

Er det unormalt å være ei jente på 15 år og aldri ha vært forelsket? Jeg kan ikke huske jeg har vært det (jeg har hatt et godt øye for noen, men jeg har ikke vært forelsket), men alle tar det som en selvfølge at jeg har vært det. Er jeg unormal da?

Hei jente 15 år.

Du er helt normal. Det er mange som ikke blir så lett forelsket . Noen opplever  kanskje ikke noen forelskelser før de er langt oppi 20 årene. Noen er bare forelsket en gang og det i den de gifter seg med, andre opplever kanskje aldri den ville forelskelsen, men blir mer glad i personen med en gang. Andre blir lett forelsket og kan være forelsket i stadig nye og også flere på en gang. Forelskelse handler om hormoner og litt også om fokus. Dette er ikke noe å stresse med, men bare lev og nyt ungdomstiden din sammen med  både jente og guttevenner.