2 sjenerte

Jeg er veldig foreelset i en jente, hun liker meg og men vi er begge ganske sjenerte.
Vi har tenkt å finne på noe men vet ikke om vi vil være bare oss 2 eller med flere venner. Vi vet heller ikke hva vi skal gjøre!
Hva burde jeg gjøre???

Hei.

Følelser er ganske ustabile og forelskelser kommer og går i ungdomstiden. Når en er forelsket greier en knapt å tenke på annet og en ønsker bare å være sammen med den man er forelsket i. Noen ganger går følelsene over før en vet ordet av det og andre ganger varer de litt lenger. Det kan være lurt å bruke god tid sammen som venner og også sammen med flere andre venner for å finne ut om dette er en kortvarig forelskelse eller om dette er en jente du kan tenke deg å være sammen med på lang sikt. Du sier ikke noe om alderen din, men ofte er det slik at den man forelsker seg i som tenåring ikke er den samme man vil velge når man blir eldre. Så tenk litt på om det er viktig for dere to å bli kjærester nå, eller om dere like godt kan trives som gode venner. Gode vennskap varer som regel lengre enn kjæresteforhold, og da vil dere jo likevel finne ut om dere kanskje er mer enn bare gode venner for hverandre.

Lykke til.

Les også: Fikk følelser for interessert jente – er det ekte kjærlighet / Hvordan får man kjæreste