Aldri fått kviser

Hei jeg er en jente på 11år jeg har allerede fåt store puper jeg vil ikke få noen før jeg blir 12, å jeg har aldri fått kvise er det noe galt med meg

Hei hei!

Det er ikke noe galt med deg! Helt normalt! Noen får kviser, andre får det ikke. Noen får tidlig bryster, noen får det senere. Noen får tidlig mensen, noen får det senere. Du er akkurat i alderen der mye skjer, og mange ganger skulle man ha det ugjort, for man er ikke klar for det. Slik forstår jeg på deg at det er, og det er forståelig, for det mye som skjer med kroppen og ofte med tanker i hodet også. Jeg håper du finner noen du kan snakke med det om, kanskje mamma, en storesøster eller en helsesøster hvis du lurer på noe. Men vit at det er helt normalt.

Du kan også lese disse artiklene:

En liten puppe-guide for jenter

Hva skjer når jenter kommer i puberteten?

Med vennlig hilsen GuttogJente.no