Arvelig med små bryster?

Hvis mamman din har små bryster. Er det arvelig?

Hei og takk for spørsmålet!

Størrelsen og formen på brystene bestemmes først og fremst av arv og gener, men da både fra mor- og farsiden. Så selv om det er arvelig, kan altså mor og datter ha veldig ulik størrelse siden genene både fra mor og far spiller inn.

En annen faktor som betyr noe for størrelsen er hvor mye fett en har på kroppen, fordi pupper også består av en stor del fettvev. Tynne jenter vil derfor ha mindre pupper enn frodige jenter.

LES OGSÅ: 17 år uten bryster og Liker ikke puppene mine