Ble fingret og angrer

Hei, er en jente på 15 år. Jeg har blitt fingra, og jeg angrer veldig! Hvordan skal jeg komme over det? Og er det galt å bli fingra? Går jeg imot bibelen da?

Hei jente 15 år.

Det er dumt at du har en opplevelse som du angrer på. Du kan ikke få det ugjort, men du kan la den opplevelsen hjelpe deg til å sette grenser for fremtiden.

Les: Sett dine egne grenser

Det er viktig at grensene du setter deg er dine egne, at du ikke lar andre presse deg til å gjøre ting du ikke vil. Du kan være stolt av å ha grenser og være sta på dem, for det betyr at du respekterer deg selv og dine indre verdier.

Les også:

Hvor går grensen i følge Bibelen?

Hva er definisjonen på sex?

Denne nettsiden er basert på det som står i Bibelen og derfor anbefaler vi alle uansett alder å vente med sex og intime seksuelle handlinger til man gifter seg. Vi tenker at det ikke er lurt å ha sex når man er så ung, fordi man da ikke er klar for alle konsekvensene det kan føre med seg av mulig graviditet, kjønnssykdommer og ikke minst følelsesmessige tilknytninger, avvisninger, minner og sår. Sex er veldig intimt og man setter seg i en sårbar situasjon når man har sex med noen uten å være gift.

Du lurer på hvordan du kan komme over denne hendelsen. Snakk med Gud om hva du føler, utøs tankene og hjerte ditt til ham og be han om å bryte båndet du føler i tankene dine til den som fingret deg slik at du kan legge det bak deg.

Vi vil også anbefale deg å snakke med en kristen voksen du stoler så du får bearbeidet følelsene dine og kan få hjelp til å stole på at du er tilgitt av Gud. Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen selv om hun ikke er kristen. Hun kan hjelpe deg slik at du unngår å havne i en situasjon i framtiden hvor du igjen lar noen gå over dine grenser.

Les også:

Guds nåde er større enn alt

Er det synd å onanere kjæresten?

Ønske å vente med sex

Hvor bør grensene gå?

Gikk over grensen, hva skal vi gjøre?

Er det lurt å ha sex før man er 16 år?

10 gode grunner for å vente med sex