Bli sammen med noen som nylig er gått ut av et forhold

Er det lurt å bli sammen med noen som har slått opp med sin kjærest for 2 måneder siden?

Hei.

Det er vanskelig å si hvor lenge man bør vente etter med å innlede et nytt forhold. Den som nettopp har gjort det slutt må vurdere når han/hun er klar for et nytt forhold igjen.
Det som kan være utfordrende med at det bare har gått 2 måneder er at de sannsynligvis ikke er helt over hverandre enda emosjonelt, selv om de er enige om å ikke være et par lenger.
Man må være komfortabel med å være singel, og være over ekskjæresten, før man blir kjæreste med noen andre.