Bør jeg stoppe med onani?

Hei, jeg er en gutt på 14 år. Jeg bare lurer på on onani er galt. Jeg ser verken på porno eller ser i blader, er dette synd, og bør jeg stoppe?

Hei gutt 14

Bibelen sier ikke noe direkte om onani, og onani trenger ikke være galt i seg selv.  Men selv om onani i seg selv kan være noe nøytralt, kan onani lett føre til ting som ikke er bra. Du kan lese mer om det i artikkelen: Er det greit å onanere?

Dersom en onanerer mye eller regelmessig, vil en etterhvert begynne å tenke mer på sex og bli opptatt av seksuelle følelser og seksuell tilfredstillelse. Så selv om du nå ikke bruker det sammen med porno, vil det likevel kunne gjøre det vanskeligere for deg å holde tanker og sinn borte fra seksuelle fantasier. Derfor vil vi råde deg til å prøve å unngå å onanere for mye. Les mer om hvorfor i “En historie om onani og seksuelle følelser”.

Vennlig hilsen GuttoJente.no