Danse intimt?

Sier bibelen det er galt å danse intimt med andre gutter?

Hei

Det står ingen plass i Bibelen at dansing er synd, tvert om... det står ofte at de sang og danset. Men det står både om dans til Guds ære, og om dans til avguder og dans som vekker begjær. (Salme 149,3, 2 Mos 32,19. Matt 14,6-10)

Noen typer dans har mye seksuelt preg, dansepartnerne har mye kroppslig kontakt og det er lagt opp til bevegelser som leder tanker og følelser til sex. Når en danser intimt med noen, kan det lett føre både til begjær, kåthet og sjalusi, om ikke så mye for en selv, så kanskje for den en danser med eller de som ser på. I Bibelen blir vi oppfordret til å holde oss unna det som fører oss til fristelse og fall (2 Tim 2,22). Så om det ikke er galt å danse, må en likevel vurdere hvor intimt en bør danse med andre enn ektefellen sin.

Vennlig hilsen GuttogJente.no

Les gjerne også:

Hvorfor mener eldre at dansing er galt?