De kaller henne satanisten

Hei!
Min venninne liker å snakke om at hun er satanist. Alle i klassen kaller henne bare satanisten? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg tror ikke hun forstår hvor dumt det er å si sånt!
Hva kan jeg gjøre?

Hei.

Ja vi er enig med deg at det er dumt av henne å si det, uansett om hun mener noe med det eller ikke. Ordene vi sier, setter kursen hvor vi ender. Et ordtak sier at om du vil vite hvor du er om 20 år, så lytt til hva du snakker om. I Jakobs brev kapittel 3 kan du også lese om hvor viktig tungen er.
Vi vil anbefale å ta en prat med henne. Du kan for eksempel si at du tror at det finnes en usynlig verden med engler og demoner, og at du tror det ikke er noe bra å flørte med de vonde kreftene der ute.  Læreren bør også involveres, slik at man unngår å gi hverandre kallenavn i klassen.

Lykke til med praten.