Er analsex bra for deg?

Hei.

Ordet anal kommer av anus som betyr endetarmsåpning. Analsex er alle seksuelle aktiviteter der man stimulerer endetarmsåpningen og endetarmen. Analsex er blitt mer utbredt pga lett tilgang til porno. Dersom det er porno som inspirerer til slik aktivitet kan det fort bli en vond og mislykket opplevelse.

Analt samleie betyr å føre penis inn i endetarmen. Det gjør ofte vondt når man skal forsøke seg på analsex, for dersom ikke ringmuskelen i analåpningen er avslappet, åpen og mottakelig, blir det umulig eller svært smertefullt å føre noe inn. Dette kan også være skadelig fordi huden i endetarmsåpningen er sårbar og tynn, med konsekvenser som rifter i endetarmsåpningen og indre skader. Tarmen inneholder også mange bakterier som kan gi infeksjoner hvis de kommer opp i urinrøret eller i kontakt med kvinnens skjede. HIV smitter lett ved analt samleie fordi det ofte blir kontakt mellom sæd og blod.

Denne nettsiden gir veiledning i tråd med Bibelen og anbefaler derfor alle til å vente med all slags sex til ekteskapet, fordi det gir den aller beste beskyttelsen mot å bli såret eller å såre andre på det seksuelle området.