Er det galt å gå på strippeklubb?

Er det galt å gå på strippeklubb

Hei.

Strippeklubber er litt som pornografi, det er laget for å underholde, pirre og vekke seksuelle følelser i kroppen. Dersom en bruker tid på dette, vil det gi et større fokus på nakenhet og sex i tankene, skape fantasier og større lyst på sex.

Når man er ung, har man sterke seksuelle følelser og det kan være veldig fristende og pirrende å se på nakne kropper. Dette er grunnen til at en del også ser på porno, går på strippeklubber, leser og fantaserer om sex. Vår veiledning er basert på Bibelen og Jesus sa at vi ikke skulle gi rom for slike fantasier i tankene våre (Matteus 5.28). Derfor er vårt råd at man så langt som mulig unngår å oppsøke og bruke tid på å kikke på nakne mennesker, enten det er bilder, lesestoff, filmer, strippeklubb eller porno, nettopp fordi det kan vekke fantasier som ikke er bra for oss dersom vi ønsker å leve etter Bibelens standard. Ved å regulere det en ser og leser, er det lettere kunne kontrollere og regulere tankene og fantasiene.

Les også: Har lyst å se nakne damer

Det er Gud som har skapt kroppene våre vakre og tiltrekkende, så det er ikke rart at vi lengter etter å se nakne kropper. Men vi vil råde deg til å unngå å kikke på nakne mennesker og heller vente til du en gang har funnet jenta eller gutten du skal dele livet ditt med og har giftet deg.

Søk opp og les litt om det vi skriver om Porno.