Er det normalt å svette mye?

Er det normalt å ha svetteproblemer?
Jeg får svetteringer under armene samme hva. Jeg stresser ikke eller noe sånt. Det kommer bare.

Jente, 14 år

Hei jente 14 år!

I puberteten er det helt normalt at kroppen reagerer på måter vi ikke helt kan forstå. Kroppen produserer gjerne mye mer svette i den perioden, så noen opplever å svette mer enn andre.

Dersom dette oppleves svært plagsomt, kan man prøve ut ulike deodoranter som skal hjelpe mot økt svette. Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen om dette.

Med vennlig hilsen GuttogJente.no