Ereksjon og onani

Hei. Lurer på hvordan ereksjon og onani spiller sammen. Dersom man sliter med å holde igjen ereksjon, har onani noe å si for dette? Har hørt at man får økt sexlyst jo mer man gjør ut av det, men er det annerledes med dette? takker på forhond for svar.

Gutt 20 år.

Hei Gutt 20 år

Når du skriver “sliter med å holde igjen ereksjon” regner vi med at du kanskje mener at det er vanskelig å hindre at penis blir stiv når du ikke ønsker det. Menn er slik skapt at det er normalt å få ereksjon opptil flere ganger i døgnet selv om man ikke tenker på noe seksuelt. Særlig om natten blir penis ofte stiv uten at dette har noe med sex å gjøre.

Det er ikke noe vitenskapelig grunnlag for å si at onani har konsekvenser for om man får ereksjon eller ikke. Men det er klart at onani og seksuelle fantasier gjør at man tenker mer på sex og at man dermed kan få ereksjon på grunn av dette. Vi vil også råde deg til å holde deg langt unna porno, siden porno skaper mange seksuelle fantasier og gir unaturlig stor lyst på sex.

Hvis det er slik at du er redd for å få ereksjon i situasjoner der det ikke passer, for eksempel i dusjen sammen med andre etter trening kan det være lettere å unngå ereksjon hvis du er mindre fokusert på sex. Prøv å tenke på noe annet, gjerne noe hyggelig du gleder deg til som ikke har noe med sex å gjøre. For selv om du ikke kan kontrollere alle ereksjoner, så kan du i stor grad lære deg å få tankene over på noe annet enn sex.

Lykke til!