Flørtete?

Jeg har veldig lett for å flørte med gutter når jeg skal ha en samtale med dem. Jeg tror det er mye måten jeg snakker på, måten jeg vender meg mot dem eller noe og hvordan jeg smiler. Jeg vet ikke hvordan jeg ikke skal flørte slik. Jeg trenger tips.

Hei!

Du skriver at du har lett for å flørte med gutter, men det virker ikke som du er sikker på akkurat hvordan du gjør det.

To ting som kan hjelpe deg er:

  1. Kjenn etter om det er noe du ønsker å oppnå hos guttene. Om det for eksempel er at de skal like deg eller synes du er pen, er det bedre å få slik tilbakemelding fra deg selv, familie og venner som kjenner deg godt. Det er viktig å lære å like og respektere seg selv og ikke være avhengig av at gutter skal definere hvor bra/pen/etc du er. Blir du mere trygg på deg selv, vil du kanskje erfare at du automatisk blir mindre flørtete.

  2. Finn ut mer konkret hva du gjør som oppfattes flørtete. Kanskje høre med vennene dine hva de observerer? For eksempel; hva ved måten du snakker på er det som virker flørtende? Hva med hvordan du smiler? Hva med hvordan du snur deg? Jo mer konkret du er, jo lettere er det å gjøre noe med.

  3.

Du kan også lese dette svaret: Grenser for flørting?

Lykke til!