Forelsket i gutt

Hei, jeg er forelsket i en gutt, han er mye høyere enn meg. Han har likt meg før i allefall. Jeg vet ikke om han fortsatt gjør det, men jeg tror det. Det er jo bare noen uker siden. Jeg har så sykt lyst til at han skal bare rooke meg inntil seg å kysse meg, eller bare spørre om vi skal bli sammen. Men han vil at jeg skal det. Jeg vil blisammen med han. Men det blir bare helt feil, hvis jeg må spørre han. 1. Nov skal det veere haloweenparty, og jeg tenkte at jeg måtte få med meg han dit. Og så skulle jeg spørre han der, eller i alle fall kysse han. Men jeg er så nerøs. Jeg tror ikke han trekker seg hvis jeg pøver å kysse han, men tenk om han gjør det!! Hva skal jeg gjøre?

Hei kjære deg.

Du sier ikke noe om hvor gammel du er, og om du kjenner denne gutten. Slik du beskriver det, virker det ikke som dere er venner, men at du er forelsket i ham på avstand.
Det er ikke lurt å innlede et kjæresteforhold til en man ikke kjenner, det er heller ikke lurt å begynne å kysse noen man ikke er kjæreste med. Å prøve å kysse noen du ikke vet ønsker det, kan bli veldig flaut og ubehagelig både for deg og den andre.

Det beste du kan gjøre, er å prøve å bli kjent med denne gutten. Nyt å være i nærheten av ham og bli venn med ham. Da kan du bli kjent med ham og han med deg, og da vil dere kunne vurdere om dere passer sammen som kjærester.

Selv om du nå har mest lyst til å få kysse og kline, så er egentlig ikke det det beste for deg . Når man er forelsket, er man i en rus og greier ikke alltid å vurdere hva og hvem som er best for seg. Å bli sammen bare for å få kline fordi man er forelsket er ikke noe vi vil anbefale fordi det å kysse noen er noe veldig personlig som man ikke bør dele med hvem som helst. Når man kysser og kliner setter man i gang følelser av kåthet og begjær i kroppen og man kan forveksle disse følelsene med kjærlighet. På den måten kan en komme til å binde seg til noen man egentlig ikke liker og ikke passer sammen med.