Forført av en gutt, havner jeg i helvete?

Hei,
For litt over en mnd siden slo jeg opp med kjæresten min etter to år. Og nå for sånn ca to uker siden ble jeg forført og hadde samleie med en annen gutt. Havner jeg i helvete nå?

Hei kjære deg.

Når Gud skapte oss, skapte han også sex som noe godt som skulle binde sammen en mann og en kvinne som skulle være gift med hverandre hele livet. Det er et sterkt bindemiddel og det å ha sex utenfor ekteskapet setter oss derfor i en svært sårbar situasjon. Når Bibelen sier at det er synd å ha sex med en person man ikke er gift med, er det nettopp fordi det er utenfor Guds gode plan og ønske for oss, hans bud er en beskyttelse mot å bli såret og skadet.

Les. Kommer man til helvete av å ha sex

Menneskene greier ikke å leve uten å synde, alle har syndet og kan ikke komme inn i Guds nærhet av egen fortjeneste (Rom 3:23). Ikke noe av det vi gjør kan gi oss adgang til Gud, og ikke noe vi gjør kan hindre oss i å være med Gud. Guds nåde er at han frelser oss ufortjent.

Les: Guds nåde er større enn alt

Den eneste veien til Guds nærhet er gjennom Jesus og hans død på korset for oss. Han sonet vår synd og tok all vår skyld på seg slik at vi kan bli frelst helt gratis, av nåde, ikke pga noe i oss selv. I 1 Johannes brev 1:9 står det: ”Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet.” Jesus sier om seg selv: ”Jeg er veien, sannheten og livet, ingen kan komme til Faderen uten gjennom meg.” Johannesevangeliet 14:6

Les: Frelse

Det er ikke det du gjør som gjør deg til en kristen. Å være frelst og kristen, handler om å ha overgitt livet sitt til Gud, ha fellesskap med Gud, be Jesus tilgi og rense deg fra all synd og ha Jesus som Herre i livet ditt. Når du har fellesskap med Gud og har Jesus som Herre i livet, vokser det fram et ønske om å leve etter Guds gode vilje for oss og tjene Ham med livet. ”Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud”, sier Jesus i Johannes 14:15.

 Det er lurt å tenke gjennom hvordan du ønsker å leve livet ditt og så stå opp og ta gode valg for deg selv. Dersom du har bestemt deg for hvordan du vil forholde deg til kjærester og sex, er det mye lettere for deg å stå imot fristelser og press. Det er godt for deg om du lever etter dine indre verdier og drømmer, for det er ikke godt for deg å ha altfor mange ting å angre på.

Les også:

Hva sier Bibelen om de som har hatt sex før ekteskapet
Hatt sex-hva nå

Med vennlig hilsen GuttogJente.no