Fortelle om forhold til foreldrene

Hei, har nettopp vært på festival og har truffet verdens snilleste, kjekkeste gutt (han er kristen😍) og vi er på vei inn i et forhold, men jeg er så nervøs for å fortelle det til foreldrene mine.. Noen tips? Hehe
Jente 16

Hei!

Så hyggelig at du har møtt en så bra kristen gutt! Det er fint å bygge et forhold med en som har en god personlighet og er kristen.

Nå vet ikke vi noe om hva som gjør det skummelt for deg å si det til foreldrene dine. Om du har grunn til å være nervøs er noe vi ikke kan vite helt sikkert, siden vi ikke kjenner foreldrene dine og hvilket forhold dere har. Vi vil likevel oppmuntre til å fortelle det! Det er i de aller fleste tilfeller godt å ha en åpen relasjon til foreldre sine. De aller fleste fleste foreldre kjenner barna sine godt og ønsker dem det beste.

Mange ganger kan vi være veldig nervøse for å fortelle noe, selv om vi ikke trenger å være det. Kan det være et tips å innlede med at du har noe hyggelig du ønsker å fortelle dem om? Da kan du fortelle om hvor fint det var på festivalen og hva som gjør at denne gutten er så bra. Så kan det være at foreldrene dine ikke ser helt det samme som deg og kan komme med råd og meninger ut i fra sin livserfaring og kanskje de anbefaler deg å bruke litt tid på å bli enda bedre kjent med han før dere blir sammen. Når vi er forelsket er det lett å bare se de positive sidene til den vi er forelsket i. Det kan derfor være lurt å snakke med både venner og foreldre eller andre voksne i forhold til om hva de tenker om å gå inn i et forhold til denne gutten som du antakelig ikke kjenner så godt enda.

Les også:
For unge til å bli kjærester?

Hva bør en se etter i en kjæreste?

Hvordan vet to kjærester at de passer sammen?

For unge til å bli kjærester

Hva sier egentlig Bibelen om å være kjærester?

Vennlig hilsen guttogjente.no