Gutt 15 år forelsket i annen gutt

Hei!
Jeg er en 15 år gammel gutt som er veldig forelsket i en annen gutt. Vi har det utrolig kjekt sammen, og jeg kjennes meg fantastisk lykkelig når jeg er med han. Jeg har fått hint om at han kanskje liker meg også, i måten han ser på meg, tilfeldig (men litt kjærlig) stryking av f.eks hånden, skulderen, armen. Dette skjer alltid i forbifarten, eller når han ler av noe jeg sier og lener seg fram og legger håden på min idet han ler. Men ikke lenge nok til at hintet er veldig tydelig, om du forstår.
Har aldri følt noe lignende. Men er veldig redd for hva jeg kan gjøre og om dette er rett? I så fall, hvordan går jeg frem for å fortelle han at jeg er forelsket i han og virkelig vil være med han?

Gutt 15

Hei Gutt 15 år

Takk for spørsmålet. Følelsene av forelskelse kan være veldig sterke og altoppslukende. Når man er forelsket føles det som om man ikke kan leve uten den personen man er forelsket i.

Som du kan lese på siden ”Om oss” baserer vi i guttogjente.no vår veiledning på klassisk kristen seksualetikk. Det betyr at vi ser på det livslange ekteskapet mellom en mann og en kvinne som den eneste rammen for seksuelt samliv. Vi har stor respekt for at ikke alle mennesker deler vårt syn og vi vil ikke påtvinge vårt syn på noen andre. Men rådene vi gir vil alltid være i samsvar med vårt verdigrunnlag. Det betyr at vi ikke anbefaler noen å gå inn i et homofilt forhold, selv om de er forelsket.

Du synes kanskje dette er merkelig, men vi tror faktisk at det på sikt er bedre å leve alene enn å gå inn i et romantisk og etter hvert seksuelt forhold til en person av samme kjønn. Vi er klar over at dette kan være et veldig vanskelig valg å ta. Vi respekterer også at det må være hvert enkelt menneskes personlige valg hva man ønsker å gjøre med sitt eget liv.

Med vennlig hilsen GuttogJente.no