Gutt som liker venninna mi

Hei det er et spørsmål som har vandret rundt i hodet mitt lenge nå. Jeg begynner å tro at det er en gutt i klassen som liker venninna mi. jeg synes at det er helt komisk. (jeg vet ikke hvorfor, men jeg klarer aldri å la være å få latterkrampe når han går forbi henne) . Men jeg er ikke sikker på om at han liker henne. Så derfor skriver jeg dette til dere, for å se om kanskje tegnene stemmer? Han ser ganske (da mener jeg ganske mye på henne) venninna mi har bekrefta dette. Når han snakker til henne så stammer han på en måte. Han er alltid i nærheten av oss. Det er som om han stalker oss. Plutselig dukker han rett bak oss. Ja, også begynner han å snakke med oss. Han snakker med veldig høy stemme til kompisen sin hvis vi står kanskje 1 meter bort fra han og spiller på mobilen eller noe.Han sier sånn foreksempel noe om hva slags karakter det er han har fått, og hva levelen hans er i et spill når vi er i nærheten (han tror også at vi spiller masse spill, så det kan hende at han hever stemmen sin for å liksom få oppmerksomheten vår sånn at vi liksom skal tro at han er flink i alt eller noe.) Også stiller han utroooolig mange spørsmål. Spørsmål om favoritt ting. Ting vi ikke liker. Om vi har gjort noe i det siste. osv... Problemet er at venninna mi og jeg syns at det er svært irriterende at han kommer på denne måten. Det føles som om han stalker oss eller noe. Jeg har også lagt merke til at han er ganske nervøs når han snakker til henne, og at han plutselig kommer til meg og spør om hva det er venninna mi liker. Innsendt av jente 15 år

Hei jente 15 år

Det er ikke lett å si hva som ligger bak oppførselen til denne gutten, men etter det du beskriver så kan det virke som han er interessert i henne. Det er helt naturlig at du synes oppførselen hans er både morsom og irriterende, for når noen er forelsket, så oppfører de seg ofte annerledes enn vanlig. Forelskelse er på en måte en slags beruselse, og en kan oppføre seg litt rart rundt den man er forelsket i. Alle oppfører seg forskjellig ovenfor den man er forelsket i, så det er ikke alltid så lett å tolke oppførselen. Noen blir tøffe og vil gjerne imponere så mye som mulig, mens andre blir nervøse og synes det er vanskelig å ta kontakt. Likevel finnes det noen tegn som ofte går igjen.

En som er forelsket i deg vil se på deg ofte, oppholder seg rundt deg og gjerne gi ekstra mye oppmerksomhet til deg. Han vil prøve å få kontakt direkte eller på nett og sms, kan ofte snakke om deg til venner eller spørre etter deg. Han smiler gjerne og blir glad når han ser deg, er kanskje hyggelig og snill med deg. Men han kan også prøve å være morsom, små-erter og tøffe seg overfor deg. Mange blir klønete og nervøse, stammer og kommer ikke på noe å si, andre blir hyper og snakker altfor mye.

Mange ganger er det vanskelig å få vist seg fram slik en egentlig er rundt den en liker. Noen ganger kan forelskelsesoppførselen være så irriterende at en skyver den en liker fra seg heller enn til seg.

Du sier at dere har begynt å irritere dere over oppførselen hans, og kanskje dere skal hjelpe ham med å være hyggelig mot ham og få han til å slappe av å være seg selv. Dersom du er ekstra modig, kan du snakke til han og fortelle på en hyggelig måte at det er litt irriterende når han gjør slik. Det er ikke alltid så lett for gutter å vite hvordan jentene vil at de skal være, og da må dere jenter fortelle guttene det slik at de kan slappe av og være seg selv og ikke tøffe seg så mye.

Lykke til