Han liker meg, men liker jeg han?

Hei! Jeg har nettopp begynnt på vgs og har blitt kjent med masse nye folk. Blandt annet en som viser seg å vere veldig interesert i meg, som mer en bare venn. Han er en kjempe hyggelig gutt, vi har masse til felles og kjempe god kjemi...men: veldig mange andre liker han ikke. Han er såpass sosial, at mange ser på han som en "player"(noe jeg har snakket med han om, og vet ikke stemmer) de syns liksom han prater for mye, og skryter av seg selv.
Så når jeg er sammen med han, blir jeg liksom sett litt ned på, noe som gjør det vanskelg å bli kjent med flere folk. Jeg har snakket med han om ting, men selv så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Han snakker allerede om at jeg trolig er "den rette", men jeg vet ikke engang om jeg har lyst til å drive på med han. Hva skal jeg gjøre??
Hilsen jente 16

Hei jente 16 år!

 Så gøy at du har blitt kjent med masse nye folk på vgs!

 Ungdomstiden er en flott tid med mye fokus på å finne sin egen identitet- hvem er jeg, hva mener jeg osv. Samtidig er ungdomstiden en krevende tid hvor følelseslivet kan være litt kaotisk og dramatisk. At noen viser interesse for deg er både hyggelig og smigrende, men som du skriver selv så "vet du ikke om du har lyst til å drive på med han». Kanskje er det ryktet han har som gjør deg usikker, kanskje er det andre ting. Uansett vil vi råde deg til å ta på alvor den usikkerheten du føler på, og ikke bare «gli inn» i det første og beste forholdet som kommer din vei. Det er veldig viktig at du ikke lar hans tanker om at du kan være “den rette” få styre dine følelser og valg. Bruk god tid på å bli kjent som venner før du bestemmer om deg for om du vil være kjæreste med ham. Kanskje kan det være lurt å fokusere på å bruke den tiden du er inne i nå til å modnes som menneske, slik at det blir lettere å ta smarte og langsiktige valg når det gjelder forhold i fremtiden? Vi tror i alle fall at det vil være en god investering å bruke dagene du har fremover til å fokusere på å bygge sunne relasjoner med vennene som du har rundt deg, til å drive med morsomme fritidsaktiviteter, og til å gi deg selv tid til å finne mer ut av hvem du er og hva du står for,- og hva du ser etter i en kjæreste. (På disse sidene kan du forresten finne masse nyttige tips om det siste:) Dersom denne gutten som er interessert i deg er en allright type, vil han respektere deg for det valget du tar.

Les også: Er det galt å bli sammen