Har fått følelser for bestevennen

Hei :D
Jeg har en bestevenn, og vi har vert bestevenner så lenge jeg kan huske. Hvordan kan jeg si att jeg har andre følelser for ham enn bare "vennefølelser"?

Hei.

Når dere har vært bestevenner så lenge, kjenner dere kanskje hverandre så godt at dere kan snakke sammen om de fleste ting, og det vil derfor være naturlig også å bringe vennskapet på bane. Det er en risiko at dersom ikke følelsene dine blir gjengjeldt, så kan forholdet bli litt vanskelig en stund etterpå. Den andre kan føle det vanskelig å være tett venn med deg etter at han har fått vite at du føler mer, eller du kan synes det er vanskelig at den andre vet hva du føler. Det er likevel ikke noen vei utenom å snakke om det om du skal få vite hvor du har ham.

Forbered deg litt på forhånd og tenk gjennom hva du vil si og hvordan du vil si det. Du trenger jo ikke si alt rett ut med en gang, men begynne med noen forsiktige hint og se hvilken respons du får. Det er likevel en helt ærlig sak, at man liker noen, og når dere er gode venner, er det på samme tid både trygt, men også litt vanskelig å snakke ut om det.

Mange som opplever at følelsene ikke blir gjengjeldt, kan likevel fortsetter å være gode venner etterpå.

Lykke til.