Hva betyr hore?

Hei.

Ifølge ordbøkene betyr Hore

1: Kvinne som tar betaling for seksuelle tjenester – prostituert
2: Personer som oppfattes som promiskuøs, dvs seksuell løssluppen, som ikke følger noen normer for hvem man skal ha sex med, som kan ha sex med mange mennesker uten å ha noen problemer med det.
3: Hore er også et skjellsord som blir brukt for å markere forakt mot noen.

I Bibelen er “hor” ordet som blir brukt på seksuell omgang med noen andre enn ektefellen. Det kan du lese om i 1 Kor 6:18-20 / 1 Kor 7:2+9 / 1 Tess 4: 3-5 / Hebr 13:4 /