Hva bør man se etter i en kjæreste?

Hei. Bra side med god informasjon! Jeg har et spørsmål om å bli kjæreste.

Hva er det som er viktig? Hva bør man se etter?

Har blitt veldig glad i en gutt som jeg har brukt mye tid sammen med. Vi har snakket om å bli kjærester, men det ble ikke oss.

Er ganske lei meg for det. Likevel tror jeg at jeg kommer til å finne en bra kjæreste en dag.

Hilsen jente 22 år

Hei!

Det er gode og viktige spørsmål du stiller, og svarene er det lurt å finne før man går inn i et forhold. Hva er viktig for deg? Hvilke verdier, vaner, personlighetstrekk er viktige for deg? Du kan se på hva som er viktig for deg i vennskap, som lojalitet, ærlighet, humor, den gode samtalene - og overføre det til  et kjæresteforhold. Det aller beste er jo når kjæresten din er en god venn og du kan være deg selv sammen med han. Og som i alle vennskap tar det tid å bli kjent, bli trygge på hverandre og stole på hverandre.

Finn ut hva som er viktig for deg og hva du ønsker å se etter. Svarene må du finne selv, men vårt råd er at du ser etter en som behandler deg med respekt og lar deg være den du er!

Lykke til!

Les også: Hvordan dinne den rette? / Hvordan vet to kjærester at de passer sammen? / Huskeliste for single

Vennlig hilsen GuttogJente