Hva er et tegn fra Gud?

Hva er et tegn fra Gud? Og hvordan vet jeg at det er det jeg har sett/opplevd? Gjør meg meninger i tide og utide om alt i forhold til det med tegn. Hvordan kan jeg vite?

Hei!

Ut fra det du har skrevet så blir det litt vanskelig å forstå hva slags tegn du tenker på, men vi skal prøve å gi et godt svar!

Du kan for eksempel bli kalt av Gud til å gå inn i en tjeneste, og da kan det vise seg "tegn" på flere forskjellige måter. Kanskje blir dine andre muligheter redusert ved at noen dører lukkes? Eller ved at alt legger seg veldig til rette og det bare er å gå inn i ferdiglagte gjerninger?

Når det kommer til tjenestekall deler vi det opp i ytre og indre kall. Ytre kall vil si at Gud bruker andre mennesker til å lede deg inn i den tjenesten Han vil ha deg i. Indre kall er når Gud gir deg en indre overbevisning om at dette er det riktige valget.

Det første du må spørre deg selv, er om det tegnet du har fått stemmer overens med det som står i bibelen. Dersom det på noen måte går imot noe som står i bibelen kan du være sikker på at dette ikke er et tegn fra Gud! Ellers er det viktig å ikke tenke at alt du gjør må skje etter tegn fra Gud. Gud har gitt oss fri vilje og selv om han av og til har spesifikke ting han vil at vi skal gå inn i så må du huske på at han kan bruke deg akkurat der du er nå! Det viktigste er å bruke bibelen! Dersom du bruker tid i bibellesning vil du på den måten komme nærmere Gud og det blir enklere å skjønne hva han vil med deg.

Det er også viktig å tenke på at ingen av oss lever bare for oss selv, vi trenger fellesskap med andre kristne som kan gi oss gode råd og som kan hjelpe oss med å ta de beste valgene.

Vennlig hilsen Guttogjente.no