Hvile middag sammen?

Er det greit for gutt og jente å sove sammen om dagen, når man hviler middag f.eks?

Hei!

Vi tenker at det i og for seg ikke trenger være et problem for dere at dere sover middag sammen på dagen når dere er kommet hjem. Men det er selvsagt måter å gjøre det på som kan innebære fristelser til å gå for langt. For å unngå å havne der en ikke hadde tenkt å havne i forhold til nærhet, så er det viktig å bli enig med hverandre om at dere kan sove ved siden av hverandre, men at dere beholder klærne på og unngår for mye hudkontakt. Skulle dette også by på for sterke utfordringer vil vi selvsagt anbefale å ta hvilen på sofaen i stuen, eller med åpen dør inn til soverommet. Det er jo ikke så farlig dersom en bare skal sove. Bruk sunn fornuft og bli enig om hvor dere setter grensa for intimitet for å unngå at dere tenner hverandre seksuelt, da kan det bli vanskelig å stoppe når en befinner seg sammen aleine på et lukket rom. Grensen bør være satt på forhånd slik at dere kan ansvarlig-gjøre hverandre på i hvilken grad en holder «avtalen». Det er viktig å finne ut hvordan en fungerer sammen, samt bli klar over hvilke situasjoner en må prøve å unngå for å spare seg selv for fristelser som fort kan bli vanskelig å håndtere. Bruk «bedre føre var» prinsippet! Det er verdt å vente på!

Les også: Hvor går grensene / Hvor går grensene i følge Bibelen Sove sammen med kjæresten

Med vennlig hilsen GuttogJente.no