Hvor er mensen-hullet?

Hvor presis er baby/ mensen hullet? Jeg vet ikke helt, finner på en måte bare to.

Hei og takk for spørsmålet!

Det er to åpninger mellom kjønnsleppene i underlivet, og et i rumpen. Den fremste åpningen er urinrørsåpningen hvor tisset kommer ut, den er veldig liten og kan være vanskelig å få øye på, den andre (og største) åpningen er baby/mensenhullet, som også blir kaldt for skjedeåpningen. Den bakerste åpningen er til avføringen, og kalles ofte endetarmsåpning.
Hvis du syns det er vanskelig å se kan du holde et speil under og se gjennom det.

Jenters kjønnsorgan ser veldig forskjellig ut fra jente til jente, se bilde i ordlista: skjedeåpning

Med vennlig hilsen GuttogJente.no